CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, March 11, 2011

berusrah bersama keluarga..




"ummi, malam ni leya nak g kuliah ust idris, boleh?" soal si anak..

"kuliah dekat mana? jauh toksah pergi la.." jawab ummi..

"entah dekat mana ntah. sri muda kot. leya g dgn kak d" si anak meyakinkan umminya..

"yang dulu pergi tu dekat mana? kuliah pasal apa tu? ada buku ke?" soal ummi lagi..

berfikir sejenak.. macam mana nak jawab ni.. "dekat bla.. bla.. bla..(bagi direction) xtau la ada buku ke tidak.. nampak ustaz je yang pegang buku.. orang lain xde pon.. haha.." jawab si anak selambe..

terdetik dalam hati, nak ajak skali ke xnak.. nak ajak skali ke xnak..

tibe-tibe ummi tanya "kalau ummi ikut skali boleh? yang ni untuk ahli je ke?"

ape lagi.. peluang keemasan ni.. kena grab.. "xde la.. semua pon boleh datang.. tapi time leya pergi haritu sikit je orang.. boleh dibilang dengan jari.."

sampai je ke tempat "kuliah"..

"ni sebenarnye kuliah pasal ape?"ummi tanya kat salah seorang makcik disana sementara menunggu kehadiran ust..

"ala.. macam usrah bulanan la.." jawab mak cik tu..

ustaz idris ahmad pon sampai dan usrah diteruskan..

setelah hampir satu jam setengah, "kafaratul majlis wa suratul 'asr.."

di rumah..

ummi,"oh, macam tu ke sebenarnya usrah.."

aiseyh.. tersalah tafsir pulak.. berfikir dalam hati "ni usrah kawasan, usrah kampus lain sikit"

tapi.. daku hanya membiarkan ummi beranggapan begitu tanpa membetulkan sedikit pon statement tadi..

yay! ONE STEP CLOSER to let ummi understand what i'm doing ryte now! O Allah, help me..

3 comments:

NABIL said...

leyaaa! wah rindu benar sih. Alhamdulillah, it's so nice to read this post. may Allah grant me an opportunity like this with my family too. alahai akak usrah kite sorang ni.. :p take care okay?

sisIzzati said...

leya..trus mgigih yep!
umi kamu kan jnis understanding,iALLAH
cucuk2 sket..

Liyana Rosli said...

kak leya...sronoknye...do'akan sy juga diberi peluang mcm ni..